Editorial Policies

Focus and Scope

Jurnal Pendidikan Profesi Guru merupakan sarana untuk mengkomunikasikan berbagai hasil kegiatan penelitian dan kajian ilmiah yang dilaksanakan secara individu maupun berkelompok oleh dosen, guru, mahasiswa, lembaga pemerhati pendidikan, lembaga negara, dan sejenisnya. Berbagai hasil penelitian dan kajian ilmiah yang telah dilakukan diharapkan dapat berkontribusi dalam perkembangan ilmu pengetahuan, teknologi, dan seni (IPTEKS) dalam bidang pendidikan yang berujungpangkal pada terwujudnya pendidik profesional. Dengan demikian, setiap artikel terbit harus dikaitkan dengan tujuan dan target tersebut (yang tertuang dalam pernyataan kontribusi).

 

Section Policies

Articles

Checked Open Submissions Checked Indexed Checked Peer Reviewed
 

Open Access Policy

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.

 

Crossmark Policy

Crossmark is a multi-publisher initiative from Crossref to provide a standard way for readers to
locate the current version of a piece of content. By applying the Crossmark logo (isi dengan nama
penerbit) is committing to maintaining the content it publishes and to alerting readers to changes if
and when they occur.
Clicking on the Crossmark logo will tell you the current status of a document and may also give you
additional publication record information about the document.