ANALISIS PERBEDAAN HARGA JUAL PAKAIAN WANITA ANTARA PASAR TRADISIONAL DAN PASAR MODERN DI KOTA MOJOKERTO

Authors

  • Rahanita Rahanita Universitas Muhammadiyah Malang
  • Muhammad Sri Wahyudi Universitas Muhammadiyah Malang

DOI:

https://doi.org/10.22219/jie.v2i3.7101

Abstract

This research aims to determine the differences in selling prices and the factors that influence the price of women's clothing line between traditional markets and modern markets. This research is a qualitative research. The samples are determined based on nonprobability sampling method of 15 women's clothing merchants in Benteng Pancasila Market and 15 garment traders in Sunrise Mall. The analytical technique used is independent sample t-test by using computer program SPSS version 21. The results of this study indicate that the price of women's clothing in the Benteng Pancasila Market is lower than in  Sunrise Mall.

Keywords: Traders of Women Clothing, Sample T-Test and Selling Price.

Downloads

Download data is not yet available.

References

DAFTAR PUSTAKA

Agustinus, D., & Sudarti. (2017). Analisis Faktor-faktor yang Mempengaruhi Pendapatan Buruh Nelayan di Pantai Sendangbiru Desa Tambakrejo Kabupaten Malang. Jurnal Ilmu Ekonomi, 1(1), 16–29.

Azwar, S. (2007). Metode Penelitian. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Boediono. (2005). Ekonomi Mikro. Yogyakarta: BPFE UGM.

BPS. (2016). Kota Mojokerto Dalam Angka. Retrieved December 19, 2017, fromhttps://mojokertokota.bps.go.id/publication/201/11/29/5fe8fa7e4aeadb8a4a11d8c6/kota-mojokerto-dalam-angka-.html.

BPS. (2017). Kota Mojokerto Dalam Angka. Retrieved December 19, 2017, fromhttps://mojokertokota.bps.go.id/publication/201/05/18/8487cdb4922df34de7c7ba2f/kota-mojokerto-dalam-angka-.html.

Elisa, R.,& Zuhroh, I. (2017). Peran Bank Thithil dalam Kehidupan Masyarakat Ekonomi Lemah (Studi Kasus Penyaluran Kredit oleh Bank Thithil terhadap Pedagang Sayur di Pasar Kesamben Kabupaten Blitar. Jurnal Ilmu Ekonomi, 1(1), 1–15.

Fahma, A., & Nuraini, I. (2017). Pengaruh Dana Alokasi Umum dan Pendapatan Asli Daerah terhadap Pertumbuhan Ekonomi Kabupaten/Kota di Provinsi Daerah Istimewa Yogyakarta Tahun 2011-2016. Jurnal Ilmu Ekonomi, 1(2), 163–175.

Hastarini. (2017). Kajian Teori Pemikiran Ekonomi Mazhab Klasik dan Relevansinya pada Perekonomian Indonesia. Jurnal Ilmu Ekonomi, 2(2), 124–139.

Marina, A., & Fatihudin. (2008). PASAR OLIGOPOLI DI INDONESIA (Kasus Trading Term dan Dominansi Carrefour pada Pasar Ritel Modern di Indonesia). Jurnal Ilmu Ekonomi, 5 (9), 56-68.

Mulyadi. (2012). Akuntansi Biaya. Yogyakarta: STIM.

Nuraini, I. (2013). Pengantar Ekonomi Mikro. Malang: UMM Press

Nurkholifah, S., &Abdullah, M. F. (2010). Biaya Produksi Terhadap Profit Margin Pada Perusahaan Food and Beverages. Jurnal Ekonomi Pembangunan, 8(1), 293-306.

OKI. (2015). Warta Ekspor Fesyen Musim Indonesia. Retrieved December 21, 2017, fromhttp://djpen.kemendag.go.id/app_frontend/admin/docs/publication/987144/htm.

Sarjono, B. (2014). Strategi Penetapan Harga pada Bisnis Ritel. Jurnal Ilmu Ekonomi, 10(1), 43–54.

Sunaryo. (2001). Ekonomi Manajerial Aplikasi Teori Ekonomi Mikro. Jakarta: Erlangga.

Susilowati, D. (2009). Analisis Pola Konsumsi Masyarakat Kota Malang Pasca Kenaikan Harga Bahkan Makanan. Jurnal Ekonomi Pembangunan, 7(1), 1–8.

Suwarni,& Septina. (2011). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga terhadap Loyalitas melalui Kepuasan Konsumen. Jurnal Ilmu Ekonomi, 16(1), 80–92.

Rusham. (2016). Analisis Dampak Pertumbuhan Pasar Modern terhadap Eksistensi Pasar Tradisional di Kabupaten Bekasi. Jurnal Ilmu Ekonomi, 10(2), 153–166.

Downloads

How to Cite

Rahanita, R., & Wahyudi, M. S. (2018). ANALISIS PERBEDAAN HARGA JUAL PAKAIAN WANITA ANTARA PASAR TRADISIONAL DAN PASAR MODERN DI KOTA MOJOKERTO. Jurnal Ilmu Ekonomi JIE, 2(3), 428–440. https://doi.org/10.22219/jie.v2i3.7101