PENDAMPINGAN MARKETING FUNDING DAN FINANCING PADA BANK PERKREDITAN RAKYAT SYARIAH “X”

Authors

  • Idah Zuhroh Universitas Muhammadiyah Malang
  • Eris Tri Kurniawati Universitas Muhammadiyah Malang
  • Muhammad Sri Wahyudi Suliswanto Universitas Muhammadiyah Malang

DOI:

https://doi.org/10.22219/skie.v4i2.10721

Keywords:

Marketing Funding, Financing, BPRS

Abstract

Achievement of quantitative performance in Sharia Rural Banks (BPRS) "X" in the first semester of 2018 based on the first semester of 2018 financial statements which showed a trend compared to the financial statements of the second half of 2017. Required marketing and financing funds in this BPRS. This assistance activity can help increase the amount of financing in Murabahah at the BPRS Bumi Rinjani. Neither does the amount of savings or deposits.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Andespa, R. (2016). Strategi Industri Perbankan di Sumatera Barat: Pemilihan Segmentasi Pasar untuk Menciptakan Pelayanan yang Memuaskan. Maqdis: Jurnal Kajian Ekonomi Islam, 1(1), 47-62.

Fahrurazi, R., Ghalib, S., & Arifin, H. (2016). Pengaruh Komunikasi dan Budaya Organisasi terhadap Kinerja Karyawan PT. Bank Pembangunan Daerah Kalimantan Selatan Wilayah Banjarmasin. Jurnal Bisnis dan Pembangunan, 1 (1), 37-46.

Lubis, A. S. (2016). Pengaruh Komunikasi Dan Manajemen Hubungan Karyawan Terhadap Kinerja Karyawan Pada Pt. Bank Panin Dubai Syariah Cabang Medan. KBM (Jurnal Konsep Bisnis Dan Manajemen), 3(1), 1-11.

Malik, N., Oktavia, A., Suliswanto, M. S., & Anindyntha, F. A. (2020). Financial banking performance of ASEAN-5 countries in the digital era. Jurnal Keuangan dan Perbankan, 24(1), 117-127.

Pratiwi, S. L., & Cahyono, H. (2018). Pengaruh Pendidikan dan Pelatihan Terhadap Peningkatan Kualitas SDM Bank Syariah Pada Bank Syariah Mandiri KCP Lamongan. Jurnal Ekonomi Islam, 1(2), 145-153.

Rachmawati, R. W. (2017). pengaruh pelatihan dan motivasi kerja terhadap kinerja karyawan PT. bank BJB kantor cabang suci Bandung. Jurnal Manajemen dan Pemasaran Jasa, 9(1), 1-16.

Ramadhani, A. F., Sufian, S., & Soesanto, H. (2013). Analisis pengaruh promosi, efek komunitas, reputasi perusahaan, harga, dan kompetensi tenaga marketing terhadap minat konsumen mengambil kredit di PT BPR Weleri Makmur Semarang. Semarang: Doctoral dissertation, Diponegoro University.

Susanto, H. (2015). Communication Skills” Sukses Komunikasi, Presentasi dan Berkarier! Yogyakarta: Deepublish.

Wowiling, Y. G., Tumbuan, A. L., & Wenas, R. S. (2017). Analisis Segmentation, Targeting Dan Positioning Kartu Kredit (Studi Pada Pengguna Kartu Kredit Bri-Touch Pt. Bank Rakyat Indonesia Tbk (Persero) Kantor Wilayah Manado). Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 5(3), 3250-3261.

Yusran, A., & Sodik, S. (2019). Analisis Pengaruh Pengembangan Sumber Daya Manusia Terhadap Kinerja Karyawan Pada Pt. Bank Bni Cabang Utama Kendari. JIM (Jurnal Ilmu Manajemen), 4(3), 1-11.

Zuhroh, I. (2012). Pengenalan Operasional Bank Syariah Melalui Laboratorium Riil Banking. Media Trend, 7(2), 43-57.

Zuhroh, I. (2012). Penguatan Laboratorium Bank Syariah Untuk Mendukung Perkembangan Industri Keuangan Syariah. Ekonomika-Bisnis: Jurnal Penelitian dan Pemikiran 3 (1) , 13-28.

Downloads

Published

2020-09-24

How to Cite

Zuhroh, I., Kurniawati, E. T., & Suliswanto, M. S. W. (2020). PENDAMPINGAN MARKETING FUNDING DAN FINANCING PADA BANK PERKREDITAN RAKYAT SYARIAH “X”. Studi Kasus Inovasi Ekonomi, 4(2), 49–56. https://doi.org/10.22219/skie.v4i2.10721

Issue

Section

Articles