The Influence of Product Attributes and Customer Experience on Customer Loyalty

(Study on Café Customers in Malang City)

Authors

  • Syech M A Zain Al Amrie Universitas Muhamadiyah Malang
  • Rohmat Dwi Jatmiko Universitas Muhammadiyah Malang
  • Eko Handayanto Universitas Muhammadiyah Malang

DOI:

https://doi.org/10.22219/jamanika.v1i4.19210

Keywords:

costumer loyalty, product atributes, costumer experience

Abstract

This study describes loyalty, product attributes, and customer experience at 5 cafes in Malang City and analyzes the influence of product attributes and customer experience on customer loyalty. The research sample is cafe customers totaling 150 people with purposive sampling technique. Analysis of the data used to determine the level of loyalty, product attributes, and customer experience is a scale range analysis. Multiple linear regression analysis was used to determine the influence of product attributes and customer experience on customer loyalty. The results of the scale range indicate that cafe customers are loyal, product attributes are appropriate and customer experience tends to be positive and pleasant. The results of multiple linear regression analysis show that product attributes and customer experience significantly influence customer loyalty either simultaneously or partially.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aini, T. N. (2020). Pengaruh Kepuasan Dan Kepercayaan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Komitmen Sebagai Variable Intervening. Jurnal Entrepreneurship Bisnis Manajemen Akuntansi, 1(2), 77–85.

Annishia, F. B., & Setiawan, M. S. (2018). Pengaruh Kualitas Produk Kopi Terhadap Kepuasan Konsumen Di Jade Lounge Swiss- Belresidences Kalibata Jakarta Influence of Quality of Coffee Products on Customer Satisfaction. Hospitality Dan Pariwisata, 4(1), 17–25.

Aprirusman, S., & Zulfikar, R. (2020). Loyalitas Pelanggan Yang Dibangun Dari Adanya Customer Bonding Dan Penetapan Harga (Studi Kasus Pada Pelanggan Coffe Shop Payung Seduh, Bandung). Journal of Chemical Information and Modeling.

Azazi, Lalu, dkk. 2018. Pengaruh Promosi Penjualan, Kualitas Pelayanan dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Melalui Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Invtervening. Jurnal Riset Manajemen, Vol. 1 No. 1, 1-17

Bagasworo, P. F., & Suyanto, A. (2019). Pengaruh Kemanfaatan, Kemudahan Dan Pengalaman Konsumen Terhadap Penggunaan Layanan Dalam Menggunakan Mobile Payment Di Industri Transportasi Online. E-Proceding of Managemen.

Cahniati, M., & Aprianti, K. (2020). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Di Soehendar Coffe. Journal of Applied Business and Economics (JABE) Vol 6 No. 4 (Juni 2020) 354-361)

Ghozali. (2011). Uji Statistik Deskriptif. Journal of Chemical Information and Modeling.

Ghozali, I. (2016). Aplikasi Analisis Multivariete IBM SPSS. In Semarang, Universitas Diponegoro.

Ghozali, Imam. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate, Semarang. In Journal of Business Ethics.

Hartono, R. (2018). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Dengan Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening Di Toko Kalimas. Agora.

Nalendra, A. R. A. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan Harga Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan (Studi Kasus Pelanggan IM3 Madiun). Jurnal Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi Komputer.

Nggaur, D. A. (2018). Pengaruh Harga, Suasana Cafe, Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Konsumen Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Moderator. Journal of Administration Bussiness.

Priansa, D. J. (2017). Perilaku Konsumen dalam Persaingan Bisnis Kontemporer. Bandung: Alfabeta. In alfabeta.

Putra, B. L. P. (2018). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Harga Terhadap Loyalitas Dengan Kepuasan Sebagai Variabel Intervening (Studi Pada Pelanggan Rolag Cafe Surabaya). Jurnal Ilmu Manajemen (JIM).

Salendra, S. (2014). Coffee Shop As a Media for Self-Actualization Today’s Youth. Jurnal The Messenger. https://doi.org/10.26623/themessenger.v6i2.192

Sari, P. R. K. (2018). Relationship Marketing Dan Suasana Kafe Dalam Mengoptimalkan Loyalitas Pelanggan Oase Coffee. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Indonesia. https://doi.org/10.37673/jebi.v3i2.34

Setyanto, L., Arifin, Z., & Sunarti, S. (2017). Pengaruh Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian (Survei Pembeli Apple IPhone Pada Mahasiswa/Mahasiswi S1 Fakultas Ilmu Administrasi Program Studi Ilmu Administrasi Bisnis Angkatan 2013/2014 Universitas Brawijaya Malang). Jurnal Administrasi Bisnis S1 Universitas Brawijaya, 46(2), 19–27.

Sugiyono. (2014). Metode dan Prosedur Penelitian. E-Journal.

Sugiyono. (2017). MetodePenelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: PT Alfabet. In Sugiyono. (2017). MetodePenelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: PT Alfabet.

Tiong, P. (2018). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Loyalitas Pelanggan Pt. Primagum Sejati Di Makassar. Jurnal STIEAMKOP.

Downloads

Published

2021-12-31